Otišle epizode 15, 16, 17
Bilo je i crossovera.
I Was Made to Love You - bezvezna epizoda, ali užasno bitna zbog kraja. Pojavljuje se ženski robot u sunndyaleu i želi naći svojeg stvoritelja koji bježi od nje.
6/10
A SAD VELIKI SPOILERI. Možete pročitat, rado bih volio da pročitate o ovoj epizodi ikao su spoileri veliki. Oni koji su gledali, znat će koja je epizoda.
CROSSOVER
BUFFY
The Body - ok, dugo sam se pripremao što da napišem. Naime, ova epizoda slovi kao jedna od najboljih epizoda u povijesti televizije. Ja moram priznati da nikada prije, a vjerojatno neću ni kasnije nešto ovako vidjeti. Najemotivnija epizoda neke serije? DA. Teško mi je naći riječi nakon ovog remek djela. Ovo je najbolja epizoda Buffy i po meni jedna od najboljih uopće. Dobro, dobro, o čemu se radi? Buffina mama Joyce je nažalost umrla. I to na prirodan način. Najsimpatičniji lik u seriji. Od početka serije je ovdje i uvijek je bila tu i naravn oda sam je zavolio. Da da, ali zbog čega je tako dobro? Pa dobro jer nikad nisam vidio realističniji prikaz smrti to jest nikad nisam vidio realističnije reakcije likova u nekom mediju. Nikad. Svi smo se nagledali smrti, ubojstava raznih likova u filmovima, serijama, ali odgovorno tvrdim da ovo što je napravio Joss Whedon je nešto najbolje. Whedon je rekao da je epizodu napravio u četiri akta.
Početna scena Buffy dolazi u kuću, vidi svoju majku na kauču, mrtva hladna leži. Mama, mama, mamice joj kaže. I iza te tri riječi ima skriveno značenje (o tome kasnije). Kako da se dalje izrazim da vam što bolje objasnim. Znate ono kad doživite neki veći šok pa ste onako dezorjentirani. E tako sam se ja osjećao tijekom epizode radi načina na koji nam je Whedon to prikazao. Buffy, ustvari ta glumica Sarah Michele Gellar je trebala dobiti emija. Ako netko misli da ne zna glumiti, neka pogleda ovu epizodu. Ono što je super kod reakcije Buffy je nemoć da nešto napravi. Pozovo hitnu koja dođe, oni joj govore da je nažalost umrla, a Buffy stvara u glavi iluziju u kojoj vidimo nekoliko scena, a to su (hitna dolazi, uspjeli je ožvijet, u bolnici su ona i Dawn sa svojom majkom i dolaze doma) što je realističan prikaz, ali odmah nas vraća u surovu stvarnost gdje je Buffy nemoćna i još ne shvaća što se dogodilo.
Iduće scene reakcije Willow u svojoj sobi i ne zna šo da obuče. Želi nešto tamnije i sad se ljuti na sebe što ima samo one majice sa leptirićima, raznim likovima i to izgovara. Potpuno izvan šoka, počne se tresti i plakati (ja zajedno s njom), dolazi Tara i prvi ju put poljubi da ju smiri. Tad je WB rekao Whedonu da izbaci to ljubljenje, a Whedon im je odgovorio
"neću izbaciti, ovo nije kao schock value već prirodan proces na koji način Tara smiruje Willow. Ako ćete izbaciti, odustajem od serije". WB je naravno na kraju dopustio.
Onda dolaze Xander i Anya u autu. Xander se krivo parkira, Anya mu govori platit ćeš kaznu, a Xander neka. Dolaze u sobu kod Willow i Tare. Zagrli Willow, svoju najstariju prijateljicu i poljubi je u čelo. Sad su na redu Xanderove reakcije koji polako postaje nervozan kako on zna, ali 10 puta luđi. Nije plakao, ali kad je Anya vidjela da je Willow plakala, kaže im da je Xander plakao doma na način samo koja Anya govori (jer je bila stoljećima demon pa ne shvaća dosta ljudskih reakcia pa ima dosta smiješnih provala). Na kraju svi zajedno odlaze u bolnicu.
U međuvremenu vidimo Dawn u školi kako priča sa dečkom koji joj se sviđa, a i ona njemu. Sretna je, nasmješena. Dolazi Buffy i govori joj ozbiljno da moraju izaći i razgovarati. Dawn odmah primjećuje da se nešto čudno događa. Izlaze van i inzistira da joj odmah kaže. Buffy odbija, a Dawn odmah shvaća da je mama u pitanju. Što se dogodilo kaže joj, reci mi počne se derati. Buffy joj na kraju kaže, a Dawn počne ludovati dok učenici i profesorica gledaju cijeli tužan prizor kroz prozor.
Sad su svi zajedno u bolnici i dolazi doktor koji im priča koji je bio uzrok. Prirodan uzrok, a Buffy opet zamišlja neke stvari, zamišlja da joj doktor laže i u toj scenu sam doktor kaže
"lažem vam samo da bi se osjećali bolje". Na kraju Buffy i Dawn nekako odlaze u mrtvačnicu posljednji put vidjeti tijelo. Gledaju, progovore par rečenica i nastavljaju gledati. Gotovo. Crnilo.
Ne znam koliko sam vam dobro uspio prenijeti ono što sam doživio, ali nadam se da je dovoljno dobro. Ako i niste gledali Buffy, skidajte odmah ovu epizodu i pogledajte. Način na koji je sve prikazano odskače od cijelog Buffyversea. Da, nećete doživjeti kao ja koji sam zvolio sve te likove i znam ih u dušu, ali ćete vidjeti originalan način na koji je sve to prikazano. I mislim da će vam biti u nekim scenama neugodno koliko je teško i kako se sve to prenosi na gledatelja.
A sad malo o epizodi raznih trivija. Nevjerojatno je kako je sve to Whedon zamislio. Najzanimljivije stvari su mi ove.
Whedon's mother, a teacher, also died of a cerebral aneurysm, and he drew on his own experiences, and those of friends and other writers, in constructing the episode. He tried to achieve an "unlovely physicality" in "The Body" to portray the upsetting minutiae involved in attempting to comprehend what is incomprehensible.
Small details became significant: to protect her dignity Buffy pulls the hem of Joyce's skirt down after it rode up when she attempted CPR; the camera focuses on a breeze through wind chimes while Buffy vomits; to emphasize Buffy's isolation, the scene has no exterior establishing shots of the house
The episode is presented in four acts, each beginning in total silence and with a close-up shot of Joyce's pale, staring face. Shooting the first act was difficult for Gellar (Buffy). Whedon shot the scene where she finds her mother as one long take, showing her move through the house and calling the paramedics, about seven times.
Buffy retreats to a childlike state of confusion, calling to her mother when she does not answer: "Mom? ... Mom? ... Mommy?" Emma Caulfield was also given the direction for her voice to rise to a childlike pitch at the end of her speech to give the same effect. According to Buffy scholar Rhonda Wilcox, the themes of maturation and facing adult responsibilities begin with the departure of Buffy's boyfriend Riley Finn six episodes before, and crystallize in the preceding episode in which Buffy realizes she does not need a boyfriend to be fulfilled. At the end of that episode she is confronted with Joyce's death, which is fully explored in "The Body"
Whedon uses several disorienting effects to heighten the reality of the situations in the episode to the point that they seem surreal. The long opening shot of Buffy coming home and finding Joyce was filmed with one hand-held camera in constant movement as she walks through the house to the phone and back to her mother again. The buttons on Buffy's phone are abnormally large, an effect that Whedon added because he experienced it when his mother died. Buffy is so bewildered by the paramedic telling her that Joyce is dead that she can only focus on his mouth in an attempt to understand what he is saying. The camera uses her perspective and only the bottom part of the paramedic's face is in view. Instead of a normal "over-the-shoulder" view, Buffy is shot at the same height as the paramedic's shoulder, barely squeezed into the frame as if to portray her, according to Whedon, as trapped by reality
Foremost of the disorienting effects, to critics and scholars, is Whedon's use of sound and silence. While Buffy performs CPR, she cracks one of Joyce's ribs with a startling snap. After Buffy vomits on the floor, she stands in the back doorway listening to life carrying on: children playing, someone practicing a trumpet, and birds singing. Long pauses between dialogue create gaps that turn awkward as the characters try to think of what to say, made especially notable in a series famous for its rapid banter.
I ono što je još specijalno nema muzike. Čisti zvukovi koji daju tu posebnu neugodnost. Iako u ovoj epizodi nema nikoga iz Angela, ali se povezuje sa odmah idućom epizodom Buffy gdje se Angel pojavljuje.
100/100
ANGEL
Disharmony - još jedna odlična i zabavna epizoda. Ovo je crossover jer se Harmony pojavljuje kod Cordilije, ali ona ne zna da je vampir. Na kraju se Cordilija čuje sa Willow koja joj kaže da je vampir. Tu se još Angel pokušava iskupiti i počnu loviti jednu vampirsku sektu i naravno da ih Harmony izdaje. Cordilija je na kraju imala priliku ubiti nju, ali ju pušta da otiđe iz los angelesa. Na kraju i oprašta Angelu jer joj je donio hrpu odjeće
8/10
BUFFY
Forever - još pod dubokim šokom, sad su svi na sprovodu, a Dawn se ljuti na Buffy i sad spava kod Willow i Tare. Buffy ostane na groblju svoje mame i dolazi Angel te provedu noć na groblju zagrljeni i pričaju. Čak su se i poljubili. S druge strane Dawn želi prizvati svoju majku da se vrati tak oda traži pomoć Spikea. Na kraju uspije prizvati, dolazi doma i govori to Buffy koja je naravno ljuta. Dawn ju očekivano krivi za sve, kako nije plakala, kako ovo, kako ono, ali onda se Buffy slomi i počne plakati i govoriti kako nije željela da ona vidi nju takvu jer sad mora biti tu za nju cijelo vrijeme. Na kraju zagrljeni padnu plačeći.
8/10
KRAJ CROSSOVERA