1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Sve o industriji, VHS, DVD, filmovi iz kućne radinosti itd.
Post Reply
User avatar
chatterer
Posts: 565
Joined: 13 Jun 2009, 20:33

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by chatterer » 31 Jul 2010, 20:51

301. North by Northwest (1959)

Image

Director:
Alfred Hitchcock

Genre:
Action | Adventure | Drama | Mystery | Romance | Thriller

Image

Ponajbolji Hitchcockov film, a znamo da je konkurencija strašna!

Obožavam ovaj film, kao mali sam ga gledao na tv i dugo godina su mi se po glavi vrtile slike zrakoplova koji vreba Caryja Granta. Nisam dugo znao o kojem je to filmu bilo riječ dok nisam jednom sasvim slučajno film uhvatio na tv-u i ostao apsolutno oduševljen, tim više što je to baš taj isti film koji sam obožavao kao klinac.

Film je to koji sadrži brojne podžanrove izvrsno uklopljene, nevjerojatno kako je legendarni Alfred toliko stvari uspio uklopiti u film. Od sjajnih i nezaboravnih bondovskih scena akcije preko misterija i napetosti, do urnebesnog humora (kao recimu u sali za licenciranje) te romance. All-around je riječ koja najbolje opisuje ovaj film. Osim toga, gluma cijele glumačke postave je sjajna a pogotovo se tu ističe već spomenuti Cary Grant u ulozi čovjeka čiji identitet je zamijenjen nakon čega upada u more nevolja...

North by Northwest je film koji se ne smije propustiti!

Image

User avatar
Scarface
Posts: 8071
Joined: 30 Jun 2007, 20:24

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by Scarface » 31 Jul 2010, 21:47

302. Forever Young (1992)

Image

Kad vas uhvati želja za nekim dirljivim romantičnim filmom, sjetite se ovog primjerka rom-com škole 90-ih, filmova koji su zračili nečim što se izgubilo u današnjem mutežu.

Prekrasne uloge Mela Gibsona, Jamie Lee Curtis i tada 11-godišnjeg Elijaha Wooda same po sebi su dovoljan poticaj, a kada se tome doda priča o čovjeku koji nespreman na gledanje svoje umiruće žene u patnji, pristaje na pokus zaleđivanja na godinu dana i budi se 50 godina kasnije, podloga za dobru zabavu i potpunu uživljenost u film je tu. Priča je ovo o vjernosti, zaljubljenosti, srodnim dušama i vremenu kao najbitnijem faktoru života, koji nam se predstavlja kao iluzija i krade trenutke našeg postojanja, ali im isto tako daje i upečatljivost i značaj, poput kakvog čudnovatog suputnika.

Film je ovo koji će vam otvoriti dušu, možda rasplakati, možda nasmijati, ali u svakom slučaju- razbuditi.
I think human consciousness, is a tragic misstep in evolution. We became too self-aware, nature created an aspect of nature separate from itself, we are creatures that should not exist by natural law.

User avatar
john_constantine
Posts: 27523
Joined: 06 Oct 2006, 17:25

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by john_constantine » 01 Aug 2010, 08:57

303. The Dirty Dozen (1967)


Image
It is 1944 and the Allied Armies stand ready for a major invasion of Germany from bases in England. As a prelude to D-Day, US Army Intelligence orders a top secret mission where convicted criminals will be offered a pardon in return for parachuting into the Reich on a suicide mission.
Image Image Image

Jedan od kultnih ratnih ostvarenja iz galerije filmova "samo mrtav nacist je dobar nacist". S odličnim izborom glumaca: Lee Marvin, Charles Bronson, Donald Sutherland, Ernest Borgnine... Sama ideja o samoubilačkoj misiji koja je kasnije inspirirala brojne filmove poput Fantasy mission force, The Inglorious Bastards (1978) ili Bad pack. S pregršt odlične akcije i eksplozije puno mrtvih nacista, odličnog finalea, odlične glumačke ekipe i likova koje treba kontrolirati dok između njih ima stalnih netrpljivosti i sukoba. I sjajna uloga Lee Marvina u ulozi njihovog zapovjednika + odlična uloga Telly Savalas kao silovatelja. Jedan od najboljih ratnih filmova 60 - tih.
Michel puši karu.

User avatar
remike2
Posts: 4838
Joined: 11 Apr 2010, 11:52
Contact:

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by remike2 » 01 Aug 2010, 19:01

304. Casino (1995)

Image

O filmu:
Casino is a 1995 crime drama film directed by Martin Scorsese. It is based on the non-fiction book of the same name by Nicholas Pileggi, who also co-wrote the screenplay for the film with Scorsese. Robert De Niro stars as Sam "Ace" Rothstein, a Jewish-American top gambling handicapper who is called by the Mob to oversee the day-to-day operations at the fictional Tangiers casino in Las Vegas. The story is based on Frank Rosenthal, who ran the Stardust, Fremont and the Hacienda casinos in Las Vegas for the Chicago Outfit from the 1970s until the early 1980s. Joe Pesci plays Nicky Santoro, based on real-life mob enforcer Anthony Spilotro. Nicky is sent to Vegas to make sure that money from the Tangiers is skimmed off the top and that the mobsters in Vegas are kept in line. Sharon Stone plays Ginger, Ace's self-obsessed and devious wife, a role that earned her a Golden Globe Award for Best Actress and a nomination for the Academy Award for Best Actress. When released, Casino had the most uses of the word "fuck" (422) in a feature length film.

Moje mišljenje:
Uz Pulp Fiction i Goodfellas najbolji mafijaški film devedesetih i za mene među 5 najboljih mafijaških filmova svih vremena. Kao i u slučaju Goodfellasa Scorsese se prihvatio Nicholasa Pileggia s kojim je surađivao na tom filmu te je i ovdje on poslužio kao čovjek odakle je priča krenula jer je on napisao svoju knjigu prema istinitim događajima te je ovdje i napisao scenarij skupa sa Scorseseom. Priča je ovo dakle prema istinitim događajima o nevjerovatnim zbivanjima koja se protežu kroz desetljeće (od 70-ih do 80-ih), a to su vladanje Las Vegasom, uživanje u moći i slavi, uspon i još veći pad tj. raspad grupe mafijaša pune zlodjela, manipulacije, novca i moći u jednom od najelitnijih i najluksuznijih gradova svijeta gdje kockanje, seks i novac vladaju: Las Vegas. Sam film ima dosta sličnosti sa Goodfellasom no nije ovo nikakva kopija tog filma, već sam film je više kao neslužbeni nastavak Goodfellasa, te točnije završni dio iz neslužbene mafijaške trilogije Scorsesea. Sličnosti se vide putem naracije, u dužini filma, u tome da u oba slučaja je priča krenula od Pileggia, no i u tome da su glavne uloge odradili kao i u Goodfellasu ljubimci Scorsesea: Robert De Niro i Joe Pesci. Joe Pesci se još jednom pokazao kao možda čak i glavna zvijezda filma u svom nastupu koji je jednako ravan u kvaliteti onome u Goodfellasu: brutalan, nemilosrdan, zastrašujuć i jak na riječima kao utjerivač dugova koji obožava moć, novac, no opet je smiren pomalo kad treba, no njegov moto jest uvijek ukloniti svakoga za koga misli da mu je prijetnja. De Niro blista kao čovjek totalne suprotnosti od Pescieveg lika: biva uvučen u cijeli svijet Las Vegasa i mafije, te kako krene da se udruži s njim sve više postaje pravi mafijaš koji kontrolira kasina Las Vegasa, uživa u moći, novcu i slavi radeći razna zlodjela te na putu svega toga slučajno upoznaje lik Sharon Stone koja doslovce blista u jednoj od svojih najboljih uloga karijere kao jedna strašno naivna i nestabilna osoba koja traži ljubav, drogira se, nema sreće u životu, loše stvari jednostavno kroz film krenu da se događaju, ne iz prve, ali lagano kroz taj cijeli svijet pohlepe, moći i nasilja, također kroz izdaju koja stupa u strašnim momentima (kada čovjek najmanje očekuje) i prvenstveno ne marenja na tuđe osjećaje te gledajući samo na sebe. Film ima dosta brutalnih i napetih scena ko i Goodfellas, no ono što je još i više sjajno kao i kod tog filma osim prvoklasne glumačke postave koja briljira u filmu jest fantastična Scorseseova režija puna njegovih trademarkova, vizualno je film na nivou od korištenja kamere, slow motiona, prikaza Las Vegasa od kasina do svih mogućih luksuznih stvari što se nalaze tamo, genijalnog načina pričanja priče, film nije uopće nimalo dosadan, Scorsese uspjeva fantastično prikazati svoje strašne i upečatljive likove, Las Vegas, svijet kockanja, duh mafije, kako općenito svijet mafijaša funkcionira i kako je to biti na vrhu i na dnu. Film je pun energije te ko što to obično biva kod Scorsesea soundtrack je pregenijalan i odlično sastavljen (od sjajnog bluesa do rock and rolla). Film je dosta podcijenjen, a definitivno spada među najbolje Scorseseove filmove, najbolje filmove 90-tih te ko što rekoh još na početku među najboljim je mafijaškim filmovima svih vremena.

Image

Image

Image

Image
But, you know, I knew something must be rotten in Denmark. There was no way you could like me that much. Man, I can't tell you how relieved I was when you took off your dress, you... you didn't have a dick.

User avatar
john_constantine
Posts: 27523
Joined: 06 Oct 2006, 17:25

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by john_constantine » 01 Aug 2010, 19:17

305.Hot Fuzz

Image
Top London cop, PC Nicholas Angel is good. Too good. And to stop the rest of his team looking bad, he is reassigned to the quiet town of Sandford. He is paired with Danny Butterman, who countlessly questions him on the action lifestyle. Everything seems quiet for Angel, until two actors are found decapitated. It is address to as an accident, but Angel isn't going to accept that, especially when more and more people turn up dead. Angel and Danny clash with everyone, whilst trying to uncover the truth behind the mystery of the apparent "acidents
Image Image

Slasher film i akcijska komedija istovremeno? Na prvi pogled nemoguć spoj koji je uspio ostvariti režiser Edgar Wright napravivši suludu akcijsku komediju s visokim brojem mrtvih, s jednim od najzabavnijih i najkrvavijih scena ubojstava ikad viđenih. Odlična napeta priča o ubojici koji ubija ljude, s genijalnim motivom i urnebesnim preokretom koji će dovesti do nabrijanog krvavog, akcijskog i eksplozivnog finalea. Zabavni humor, napetost do samog kraja, krvava ubojstva, brutalno finale, urnebesne dijaloge (Ow! Thish really hurtsh... I'm gonna need shome ice-creeeem.), odličnu glumačku ekipu iz Shaun of dead, eksplozije, brutalne scene, nasilje, krvi, visoki bodycount, pucnjave. A film tako bezazleno započne...
Michel puši karu.

User avatar
chatterer
Posts: 565
Joined: 13 Jun 2009, 20:33

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by chatterer » 13 Aug 2010, 18:23

306. Sátántangó (1994)

Image

Mađarski film epskog trajanja za koji je nažalost malo ljudi čulo a koji uvelike pojačava i ovako sjajnu 1994. godinu. Smatra se kultnim te sve skupa traje 450 minuta i sadrži brojne dugotrajne scene koje prati izvrsna glazbena podloga. Kamera snima iz zanimljivih kuteva te se često vrlo malo pomiče ali obuhvaća sve prisutne glumce. Film sadrži dvanaest dijelova nejednakog trajanja koji nisu kronološki raspoređeni, a radnja se vrti oko ljudi na farmi krajem komunizma, o njihovim problemima i neimaštini.

ImageImage

Film ne zahtjeva veliku koncentraciju, jer iako traje jako dugo, u njemu i nema previše radnje; sam redatelj Béla Tarr je objasnio da priča niti nije svrha ovog filma ("...We have a story but I think the story is only a little part of the whole movie."), koji se sastoji od samo 150 scena, te da se dosta išlo na improvizaciju pa tako i u sceni plesa, gdje su glumci, kako kaže Tarr, bili pijani tijekom izvedbe. Mnoge od tih scena traju i po desetak minuta ali su nezaboravne i prekrasno izgledaju te se zbilja može čovjek opustiti i uživati u filmu

ImageImage

User avatar
john_constantine
Posts: 27523
Joined: 06 Oct 2006, 17:25

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by john_constantine » 16 Aug 2010, 21:31

307. Delicatessen (1991)

Image
In a post-apocalyptic world, the residents of an apartment above the butcher shop receive an occasional delicacy of meat, something that is in low supply. A young man new in town falls in love with the butcher's daughter, which causes conflicts in her family, who need the young man for other business-related purposes.
Odlična crna komedija od režisera "The City of Lost Children", "Aliens 4" i "Amelie". Već sam uvod u film istovremeno šokira i nasmijava bizarnom scenom ikad koja uključuje mesara i čovjeka s vrećicom na glavi s rupama za oči. Dirljiva ljubavna priča o klaunu koji se zaljubljuje u mesarovu kćer. Mesar koji prodaje ljudsko meso u nedostatku boljega. Ludi vegetarijanci koji žive u podzemlju. Tek ostatak stanara koji žive u mesarovoj zgradi s ludim scenama jedne šizofreničarke koje čuje glasove ili majmuna koji se cereka dok oštri noževe. Crni humor, romantični elementi, postapokalipsa i nekoliko scena za pamćenje uz zabavan obrat.
Michel puši karu.

User avatar
chatterer
Posts: 565
Joined: 13 Jun 2009, 20:33

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by chatterer » 23 Aug 2010, 00:46

308. La strada (1954)

Image

Vrlo zanimljiva i kvalitetna neorealistična drama velikog talijanskog redatelja Federica Fellinija; veliki doprinos odličnoj filmskoj 1954. godini, a vjerojatno i jedan od najboljih filmova pedesetih godina.
Radnja filma prati život djevojke koja je prodana za 10 000 lira putujućem zabavljaču (artistu) Zampanu te mu postane pomagačica u njegovim skečevima. Iako je Zampanò maltretira, ona ga dvoji napustiti jer vjerojatno ni sama ne zna kako bi drugačije preživjela. Film završava snažno i dramatično, a gluma je izvrsna cijelim tokom. između ostalih nagrada, La stradi je dodijeljen i Oscar za najbolji strani film, te se svakako isplati pogledati.

User avatar
Scarface
Posts: 8071
Joined: 30 Jun 2007, 20:24

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by Scarface » 23 Aug 2010, 01:48

309. I Come with the Rain (2008)

Image


Iako uskraćen za neki veći uspjeh, popularnost i razvikanost unatoč mladoj zvijezdi u usponu Joshu Hartnettu, smatram ovaj film modernim klasikom, i čistom poezijom u sedmoj umjetnosti.

Kao i kod ostalih naslova sličnog štiha, trailer je potpuno misleading i sav marketing vezan uz film ne čini mu ni najmanju uslugu, jer ga predstavlja kao akcijsku dramu, što bi malo manje iskusnog gledatelja navelo da pomisli kako se radi o nečemu nalik na nešto iz holivudske tvornice. Međutim, ovaj film ne potpada ni pod utjecaj te pa ni kontroverznije azijske kinematografije.

On pak ima svoju temu, svoj cilj i iako je on potpuno jasan, upravo mutnim stilom gledatelja tjera na iskorištavanje vlastitog potencijala, dajući svoju interpretaciju istome, mada je na momente i više no jasno o čemu zapravo film govori. Ipak se ne može reći da je on za svakoga, što potpuno opravdava ocjenu na imdb-u koja je prilično niska. Ne, ovaj film je izuzetno težak, mučan i spor, svojom sporošću uvelike riskira gubitak gledateljeve pozornosti, no smatram da mu svatko treba pružiti šansu. Za mene je to bilo predivno iskustvo, Hartnett postiže potpuno novu dimenziju svojih glumačkih sposobnosti, dok Byung-hun Lee naprosto užasava svojim utjelovljenenjem dijaboličnog gangstera, Sotone per se.

Jako, jako podcijenjen film, te se samo nadam da će ga vrijeme okruniti onom titulom koju zaslužuje.
I think human consciousness, is a tragic misstep in evolution. We became too self-aware, nature created an aspect of nature separate from itself, we are creatures that should not exist by natural law.

User avatar
remike2
Posts: 4838
Joined: 11 Apr 2010, 11:52
Contact:

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by remike2 » 04 Sep 2010, 18:25

310. Alice Doesn't Live Here Anymore (1974)

Image

O filmu:
Alice Doesn't Live Here Anymore is a 1974 American drama film directed by Martin Scorsese and written by Robert Getchell. It stars Ellen Burstyn as a widow who travels with her preteen son across the American Southwest in search of a better life, along with Alfred Lutter as her son and Kris Kristofferson as a man they meet along the way. It also stars Billy Green Bush, Diane Ladd, Lelia Goldoni, Lane Bradbury, Vic Tayback, Jodie Foster, and Harvey Keitel. Burstyn won the Academy Award for Best Actress and the BAFTA Award for Best Actress in a Leading Role for her performance, and the film won the BAFTA Award for Best Film.

Moje mišljenje:
Između velikih filmova Mean Streets i Taxi Driver legendarni Martin Scorsese je napravio jedan mali film koji je po kvaliteti ispao nevjerovatno velik, no zbog nekog čudnog razloga završio je što bi se reklo ne baš toliko poznat i priznat, iako on predstavlja prvi pravi i veliki komercijalni uspjeh za Scorsesea. Kao što je situacija dosta poznata kod Scorsesea, nije znao hoće li napraviti ovaj film i to zbog toga jer Ellen Burstyn (glavna glumica filma i žena koja je imala kontrolu nad filmom, a do Scorsesea je došla na preporuku Coppole) nije vjerovala da on može napraviti film o ženama, o njihovim problemima, dakle s tom cijelom tematikom nakon što je pogledala njegov film Mean Streets, no rekavši Scorsese da ne zna puno o ženama te da će se potruditi da sazna je bilo dosta da uvjeri Burstyn te je tako došlo do toga da se film napravi. Scorsese je čovjek koji kroz svoje filmove se bavi grešnicima, New Yorkom, mafijom, izgubljenim ljudima, itd... no ovdje je izabrao nešto posve drugo, uzeo je priču o ženi u srednjim godinama iz New Mexica koju odjedanput nenadana smrt muža uzdrma i to toliko da ona odluči potražiti svoj san da postane pjevačica, da ode u Kaliforniju, da pronađe novi dom, da pronađe sebe i najbitnije: da udovolji svome sinu priuštivši mu rođendansku želju koju on želi. Film bi se mogao okarakterizirati dijelom kao "road" film no prvenstveno kao jedan dirljiv film o običnim ljudima koji su što bi se reklo na zemlji, jedna priča o životu i prijateljstvu, da nije sve med i mlijeko, o emocijama i osjećajima, ljudskim odnosima i ustrajanju jedne žene koja živi za najbitnije stvari na svijetu, koja živi za sitnice. Alice nije neka umišljena oštrokonđa, ona je jedna lijepa i pametna žena, vrijedna majka koja nema pretjerane sreće u životu, no trudi se, daje sve od sebe, ne predaje se, čak i taj njen san o pjevanju nije da bude profesionalna pjevačica, već čisto iz gušta jer to voli te da prehrani sebe i svog sina. Film prati jako pažljivo njen put sa malim sinom do Kalifornije kroz razne stanice, traženje posla, odnos njezin sa sinom koji je iskren, u dosta situacija smiješan, u nekim situacijama dobrano tužan, no prvenstveno realističan i prirodan pokušavajući da pronađu zajednički jezik i da oboje budu zadovoljni te pronalaženje zajedničkog jezika s muškarcima s kojima joj uvijek biva teško nailazeći na loše momke. Cijeli film je nevjerovatno realističan, prirodan i iskren, soundtrack je perfektno posložen bez greške kroz razne pop i rock pjesme, te su svi glumački nastupi odlični i prirodni (pored Burstyn, imamo sjajnog Kristoffersona, Keitela u maloj ulozi te još vrijedi spomenuti i Jodie Foster koja se pojavljuje u par minuta, ko mali dečkić izgleda, no briljira veoma zrelo pokazujući veliki talent koji je kroz godine samo rastao i rastao). Sam lik Alice predstavlja vjerojatno jedan od naboljih i najdirljivijih portreta žene koje sam ja ikad vidio, ako ne i najbolji: bori se, na razne probleme nailazi, nema ni sreće sa muškarcima pošto stalno na neke nasilnike nailazi, živi za bolje sutra te da sve konačno krene kako treba. Odmah će vas dojmiti i zavoljet ćete je kao žena koja može biti pametna, gruba, ranjiva i smiješna i to sve u isto vrijeme. Dosta bolan, pomalo smiješan, no strašno dobar, snažan i dirljiv portret žene koja koja pokušavaići naprijed kroz teška vremena, zarobljena biva konstantno između karijere i majčinstva, sina i posla. Sve ovo definitivno ide na mlin cjelookupnoj priči/scenariju, i naročito odličnoj izvedbi Ellen Burstyn koja je utjelovila taj nezaboravan lik za kojeg je i Oscar posve zasluženo dobila. Jeste da je briljirala u The Exorcistu godinu ranije, prijer par godina smo je mogli vidjeti u Requiem For A Dream, no ovo joj je uloga karijere, zvijezda je filma te je posve zaslužila Oskar predstavljajući jedan veliki talent i strašnu karizmu. Film je definitivno napravljen na manjoj skali nego kasniji filmovi Scorsesea te tu kao redatelj nije dostigao razinu virtuoznosti kao u kasnijim filmovima, no svakako je svejedno u pitanju jedan od njegovih najboljih filmova (najdirljiviji kojeg je ikad napravio), nevjerovatno podcijenjen film, a u pitanju je jedna od najboljih drama ne samo 70-ih već svih vremena. Zaslužuje daleko više poštovanja i priznanja. Film kojeg svakako vrijedi pogledati i to čak više puta. Prekrasan film sa porukom, nježan, pun ljudskosti i iskrenosti koji će vas nasmijati, fascinirati i još više dirnuti, film kakav se danas ne može više nigdje pronaći. Velika preporuka svima!

Image

Image

Image

Image

Image
But, you know, I knew something must be rotten in Denmark. There was no way you could like me that much. Man, I can't tell you how relieved I was when you took off your dress, you... you didn't have a dick.

User avatar
Asfodel
Posts: 15492
Joined: 08 Dec 2007, 21:37
Location: Chopping Mall
Contact:

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by Asfodel » 11 Oct 2010, 16:21

311. Ostre sledované vlaky (1966)

Image

Kakve veze ima preuranjena ejakulacija s fašizmom? A britvica za rezanje žila sa željezničkim kolodvorom? A štambilj s golotinjom?
Možda nikakve, ali sve se to našlo u jednoj zajedničkoj melodiji u Strogo kontroliranim vlakovima.

Sad već svaka ptica na grani zna što znači kad se "Čeh" i "crni humor" nađu u istoj rečenici. Znači uspjeh! Neponovljivost, realnost, senzibiliziranost. Da će ovaj film postići svjetsku slavu i kipić vjerojatno nisu znali davnih šezdesetih Jiri Menzel i Bohumil Hrabal. Menzel se prihvatio režije svog debitantskog filma po hvaljenoj Hrabalovoj knjizi, koji nije izostao sa surađivanjem ni što se scenarija tiče. Nakon više nego dojmljivog uvoda s naracijom, upoznajemo glavnog lika, mladog naivnog Milosa koji ide u svoj prvi posao na željeznici, pratimo njegove zgode s radnim kolegama i prvu ljubavnu priču. I sve to pod okriljem Drugog svjetskog rata, u tadašnjoj Čehoslovačkoj.

Koliko god bilo simpatično, ipak je i crno. Gledatelj uči što to znači smijati se s glavnim likom ili smijati se isključivo njemu. Saznajemo kako je moguće da se dogodi neka puka slučajnost koja preokrene stvari i to je li rat veći od malog čovjeka.

ImageImage
ImageImage
I mean, a few little tiny murders and everyone just freaks out

User avatar
john_constantine
Posts: 27523
Joined: 06 Oct 2006, 17:25

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by john_constantine » 21 Oct 2010, 20:37

312. It's a Mad Mad Mad Mad World (1963)

Image

Trailer
After a long prison sentence Smiler Grogan is heading at high speed to a California park where he hid $350,000 from a job 15 years previously. He accidentally careers over a cliff in view of four cars whose occupants go down to help. The dying Grogan gives details of where the money is buried and when the witnesses fail to agree on sharing the cash, a crazy chase develops across the state.
Jedna od najluđih i pomalo zaboravljenih akcijskih komedija 60 - tih koja u skoro 2 sata i pol obuhvaća hrpu suludih scena od uništavanja benzinske crpke, zarobljavanje u podrumu i pokušaja izlaska iz njega, urnebesne utrke vozilima, galeriju bizarnih likova od kojih svatko ima motiv i karakter i nesuglasice među jedni drugima, podmetanja drugim "igračima", i urnebesnu završnicu. Filmičina koja pokazuje što su sve ljudi sposobni i spremni napraviti za 350 000 dolara, s prezabavnim situacijama u kojima dosta njih izgubi živce što će samo dovesti do sve zabavnijih događaja u kojima će netko nastradati, bilo građevina ili vozila. Avioni, kamioni, kamp prikolica, eksplozija, uništavanje građevina golim rukama, gegovi, sudari, prekomični ples, otkačeni likovi, potjere, namještanja drugima, potapanje, sulude akrobacije, uništavanje jumbo reklama i uništenih vozila.
Michel puši karu.

User avatar
Asfodel
Posts: 15492
Joined: 08 Dec 2007, 21:37
Location: Chopping Mall
Contact:

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by Asfodel » 21 Oct 2010, 22:21

313. Obsluhoval jsem anglického krále (2006)

Image

Od prvog Menzelovog filma pa do zadnjeg. :) Suradnja Menzel - Hrabal nije ništa lošija ni u ovom ostvarenju koje je prvijencu blisko po dosta motiva, vrsti suptilnog humora, pouci i naravno, tragikomičnom osvrtu na jedan užas poput rata.

Jan izlazi iz zatvora i počinju njegova prisjećanja prijeratnog razdoblja i njegovog tada bezbrižnog i naivnog života. Čehoslovačka. Konobarski posao. Nijemica. Hotel. Milijuni. Klupsko se lagano odmotava i kroz nonšalantno pripovijedanje otkrivamo zašto je uopće bio u zatvoru tako dugo. I zašto ipak ništa nije tako nonšalantno kako se prikazuje.

Uz neskrivenu (ali zato ljupku) simpatiju prema tonu erotike u filmu, neizbježno naivnog glavnog lika, kadrove bogate raskošom hrane, odijela i općenito luksuza, Služio sam engleskog kralja može ponuditi uvijek ono skriveno i nenametljivo: kritiku društva, rata i politike. Tako tvori jednu iznimno ugodnu nostalgičnu priču.

Image Image

Image Image
I mean, a few little tiny murders and everyone just freaks out

User avatar
john_constantine
Posts: 27523
Joined: 06 Oct 2006, 17:25

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by john_constantine » 22 Oct 2010, 19:30

314.Lethal weapon

Image
Roger Murtaugh has just turned 50, and only has a few more years to go before he retires from the Los Angeles Police Department. Martin Riggs has just lost his wife in an accident, and doesn't care if he lives or dies. When they are paired together, Murtaugh has problems with Riggs suicidal attitude towards work, as they investigate a drugs baron dubbed "The General"
U današnje vrijeme kada su omiljeni akcijski heroji (Mel Gibson, Arnold Schwarzeneger, Slyester Stallone...) skoro istrijebljeni, s sve manje filmova koji su se sastojali od priče s obaveznim obratom, humorom, akcijom, eksplozijama, buddy buddy partnerima od kojih je ili jedan bio crnac ili drugi ševac ili neki zajebant. Pravi filmskog akcijskog hita 80 - tih uz sjajne glumce Mel Gibsona, Danny Glovera i negativca Gary Buseya, u vrhunskoj borilačkoj sceni. A tek akcijski dijalozi vrijedni pamćenja poput "I'm too old for this shit!" ili kultne scene "General McAlister. Time for you to die.". Vrijeme akcijskih filmova s policajcima koji su uvijek uzimali pravdu u svoje ruke bez obzira na štetu koju usput naprave. A tek sve zabavniji nastavci koji su poslije uslijedili + jedna parodija na akcijske filmove.

Image

Kao i današnji Expendables, pravi primjer akcijskog filma s akcijskim junacima koji uvijek spašavaju nevine, razaraju sve što stignu, premlate nekoliko negativaca, s obaveznim visokim bodycountom ili akcijskim scenama za pamćenje poput snajpera u pustinji, i nekoliko karizmatičnih glumaca uz dosta humora i dijaloga. S godinama izumiru takvi filmovi kao i generacija filmofila koja je nekoć znala cijeniti takve filmove...

Jedna od najjačih scena u filmu? Definitivno ona najluđa scena kada Mel Gibson našmrka kokaina, "pukne" pred prodavačima božićnih drva i sve ih rasturi sam samcat.
Michel puši karu.

User avatar
remike2
Posts: 4838
Joined: 11 Apr 2010, 11:52
Contact:

Re: 1001 film prema izboru posjetitelja HorrorHR-a

Post by remike2 » 22 Oct 2010, 19:59

315. Midnight Cowboy (1969)

Image

Jedini film R predikata (tada se označavao sa X) koji je osvojio posve zasluženo 3 Oscara. U pitanju je meni jedan od najdražih filmova (za mene jedan od 20 naj filmova svih vremena) koji istražuje i prikazuje usamljenost i otuđenost dvojice ljudi, gubitnika i prijatelja koji igrom slučaja postanu prijatelji te počnu živjeti zajedno u New Yorku, pomagajući si u gradu snova i pustih želja, u gradu koji je spreman pojesti male ribe od ljudi koji pate i ne mogu se adaptirati u njemu, a i općenito u društvu. To prvenstveno prikazuje lik Jona Voighta koji je ovdje odradio ulogu karijere, mladić koji iz Texasa ide put za New York da bude primjećen i voljen, da bude sretan, netko i nešto i to tako da naplaćuje seksualne usluge starijim damama dubljeg đepa. Izgubljen je, hrabar, no naivan i glup i kako saznajemo u filmu nije imao baš bajno djetinjstvo, no pokušava pronaći svoj put kroz svijet koji biva iznimno težak i bolan.

Uz njega tu je Dustin Hoffman (također bih rekao da mu je ovo uloga karijere), lik koji također je izgubljen, usamljen, kradljivac, i uz sve to: invalid i teški bolesnik. Šteta što niti jedan od njih nije dobio Oscara, obojica briljiraju svojim velikim glumačkim talentom, izražavanjem emocija te prodiranja u sam smisao lika (interakcije između njih je za pamćenje). Čine ovaj film nezaboravnim i strašno upečatljivim prikazujući nakon Taxi Drivera možda i najbolji film o usamljenosti i otuđenosti, o ljudima koji iznutra gore tražeći sebe, svoju priliku da uspiju te da ih ljudi primjete i zavole. Obojica čine jedan nenadmašen duo najviše vrste kakvog se danas više ne može nigdje pronaći, duo koji i unatoč svim lošim stvarima pokušavaju, u dosta slučajeva bezuspješno, no pokušavaju. Obojicu ih volimo bez da oni to traže od nas, te ih u velikom luku žalimo vidjevši kakvi su te kroz što sve prolaze. Soundtrack je u skladu i u duhu s vremenom (čuveni hit Everybody's Talking At Me se dosta vrti kroz film, naročito u prikazu putovanja lika Jona Voighta i njegove nevinosti), New York je prikazan kao jedno mračno proganjajuće mjesto, od polusvijeta do podzemlja skupa sa njezinim građanima. Film je ispao kontroverzan zbog taboo stvari tipa droga, prostitucija, zlostavljanje, it... koje danas ne izgledaju pretjerano strašno, no i dalje je uznemirujuće vidjeti to sve skupa sa samom tematikom koja teško ikoga može ostaviti ravnodušnog. Buddy film, u momentima smiješan, no u konačnici zapravo jedan tužan i depresivan film o dvojici prijatelja izgubljenim u New Yorku te o njihovoj borbi preživljavanja u tom čudesnom gradu.

Još bih samo napomenuo sam kraj koji je jedan od najtužnijih i najtežih koje sam ja ikad vidio. Složio bih se što sam pročitao negdje da teško da bi ga ikoji studio danas prihvatio, a publika tada nije bila spremna na ovakav kraj koji vas udari kao čekić u glavu prikazujući završnu scenu koja vam se zareže duboko u glavu ko i u konačnici sam film koji i nakon 41 godine od svog izlaska je i dalje jednako osjećajan, depresivan i upečatljiv kao i kad je izašao, film kojeg bi svatko trebao pogledati, jedna od najboljih drama ikad koja je obilježila 60-te, jedan od najboljih filmova svih vremena!

Image

Image

Image
But, you know, I knew something must be rotten in Denmark. There was no way you could like me that much. Man, I can't tell you how relieved I was when you took off your dress, you... you didn't have a dick.

Post Reply